Didmiesčiai ruošiasi rugsėjo eismo iššūkiams: probleminių vietų bus, tačiau yra ir gerų naujienų

Nors vasara dažniausiai lepina karščiu, šiltuoju metų laiku didmiesčių gatvėse pastebimas eismo srautų atvėsimas. Visgi atėjus rugsėjui viskas apsiverčia aukštyn kojomis ir nuo pat pirmųjų rudens dienų didmiesčių gatves užplūsta automobiliai. Ko tikėtis Vilniaus ir Kauno vairuotojams ir kaip ruošiamasi eismo karštinei?

Kurias vietas aplenkti?

Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ specialistai skaičiuoja, kad jau antroje rugpjūčio pusėje pradėję augti srautai rugsėjo mėnesį, lyginant su vasara, įprastai išauga iki 30 procentų.

Yra apskaičiuota, kad į Vilniaus gatves rudenį kasdien išvažiuoja maždaug 370 tūkst. transporto priemonių, o tai yra apie 110 tūkst. daugiau nei vasarą. Taip pat iš užmiesčio į sostinę kasdien įvažiuoja ir iš jos išvažiuoja 149 tūkst. transporto priemonių. Analizuojant eismo srautų duomenis prognozuojama, jog šiais metais jie išaugs dar maždaug 2–3 proc., lyginant su praėjusių metų rugsėju.

Kalbėdami apie „karštuosius“ taškus, kuriuose eismą gali trikdyti vykdomi kelio remonto arba inžinerinių tinklų darbai, Vilniaus miesto atstovai išskiria dvi vietas.

„Šiuo metu Maironio ir Barboros Radvilaitės gatvėse vykdomi šilumos tinklų remonto darbai, todėl senamiestį patartina aplenkti Senamiesčio aplinkkeliu – Drujos, Olandų gatvėmis ir nerekomenduojama planuotis kelionės maršruto Maironio ir Barboros Radvilaitės gatvėmis.

Inžineriniai tinklai tvarkomi ir Verkių gatvėje tarp Lakūno ir P. Lukšio gatvių, todėl nerekomenduojama planuotis kelionės maršruto ir šia gatve“, – LRT.lt teigia Vilniaus savivaldybės atstovai.

Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad rudenį sostinėje vyksta daug masinių renginių, kurių metu yra ribojamas eismas tam tikrose gatvėse – Sostinės dienų renginiai, judumo akcija „Diena be automobilių“, įvairūs sporto renginiai.

Tiesa, pastebima, kad apie numatomus ribojimus gyventojus stengiamasi informuoti, todėl įvykius mieste sekantys vairuotojai gali planuoti savo maršrutus atsižvelgdami į tai, ar jų kelyje numatomi eismo ribojimai, ar ne.

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius taip pat atkreipia dėmesį, kad jau nuo pirmųjų rugsėjo dienų mieste pastebimas ženkliai padidėjęs automobilių skaičius. Taip pat jis įvardijo vietas, kuriose eismas gali sutrikti.

„Rugsėjo pirmomis dienomis vis dar nebus atnaujintas eismas Žemaičių gatve, nuo K. Donelaičio iki Aušros gatvių. Taip pat toliau vykdomi A1 magistralės rekonstrukcijos darbai ties prekybos centru „Mega“, – įvardija M. Matusevičius.

Gatvių dangos atnaujinimai ir eismas žieduose

Dar rugpjūčio mėnesio pradžioje Vilniuje buvo atnaujinta eismo tvarka vadinamojoje Savanorių arba Gerosios Vilties žiedinėje sankryžoje, pakeitimų sulaukė ir anksčiau atnaujintas Edukologijos žiedas.

„Atnaujintose sankryžose važiavimas eismo juostomis reguliuojamas taip, kad vairuotojai prieš įvažiuodami į žiedą iš anksto pasirinktų reikiamą juostą ir jiems nereikėtų persirikiuoti jau pačioje sankryžoje.

Šie eismo organizavimo pakeitimai įgyvendinami, kad automobilių srautai judėtų greičiau, mažėtų spūsčių ir avarinių situacijų bei trukdžių viešajam transportui.

Tose žiedinėse sankryžose, kuriose pakeitimai jau atlikti, pastebimas aiškus avaringumo sumažėjimas, palaipsniui stebime ir eismo srautų pralaidumo gerėjimą“, – teigia Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjo Tomas Kamaitis.

Tačiau pastebima, kad piko metu reguliuoti eismą šiose žiedinėse sankryžose padeda policijos pareigūnai, nes tam tikrą laiko tarpą stabdant eismą pagerėjo eismo pralaidumas, todėl tokia praktika tikriausiai išliks ir rudenį.

Per vasaros sezoną taip pat buvo sutvarkyta Geležinio Vilko gatvės tarp tunelio ir Ukmergės gatvės kelio danga, Nemenčinės plente tvarkoma kelio danga, Galvės gatvėje tvarkomos provėžos, todėl greito eismo ir aptarnaujančių gatvių kelio dangos yra paruoštos rugsėjo mėnesiui.

Galima paminėti ir Žirmūnų gatvės kelio dangos sutvarkymą, baigtos tvarkyti Olandų gatvės prieigos ir žiedinė sankryža, baigiama tvarkyti Vilkpėdės gatvės kelio danga, sutvarkyta Geležinio Vilko gatvės ties Baltupiais kelio danga.

Kaune taip pat vairuotojai turėtų pastebėti kelias atnaujintas gatves ir vietas, kuriose eismas turėtų vykti sklandžiau.

„Jau yra atnaujintas eismas Ateities plentu, kuris po kapitalinio remonto buvo praplatintas, įrengtas apšvietimas.

Šią vasarą taip pat pabaigta Aleksoto tilto transporto mazgo rekonstrukcija, Užnemunės gatve link Aleksoto. Čia vietoj dviejų eismo juostų galima važiuoti trimis, nuvažiavime Aleksoto tiltu link Marvelės ir H. ir O.Minkovskių gatvės, taip pat vietoj dviejų eismo juostų įrengtos trys.

Iki rugsėjo mėnesio bus atnaujintas eismas Savanorių pr.–Laisvės al.–E. Ožeškienės gatvės sankryžoje“, – sako M. Matusevičius.

Naujas šviesoforų derinimas

Atėjus rudeniui sostinės vairuotojai gali pastebėti kiek pakitusį kai kurių šviesoforų darbą.

„Prie geresnio eismo srautų judėjimo turėtų prisidėti ir vasarą papildomai atlikti „žaliųjų bangų“ veikimo patikrinimai. Atsižvelgiant į gautus rezultatus šiuo metu vykdomi šviesoforų reguliavimo ir valdymo programų pakeitimai, kalibravimo darbai Laisvės pr., Ukmergės g., Ateities g., Savanorių pr., Molėtų pl. ir kitose „karštose“ sostinės gatvėse, jie bus baigti dar iki rudens“, – sako Vilniaus savivaldybės atstovai.

Pakeitimų sulaukė ir Geležinio Vilko–Ukmergės gatvių sankryža, čia įrengta papildoma eismo juosta Geležinio Vilko gatvėje atvažiuojantiems nuo Žalgirio gatvės pusės. Didinant pėsčiųjų saugumą, šioje sankryžoje demontuota papildoma lentelė su žalia rodykle ties raudonu šviesoforo signalu atvažiuojantiesiems Geležinio Vilko g. nuo Centro ir įrengti pėsčiųjų mygtukai.

„Šioje sankryžoje taip pat pakoreguotos šviesoforų reguliavimo ir valdymo programos. Po šių pakeitimų sankryža veikia lankstesniu visiems eismo dalyviams režimu“, – tikina Vilniaus savivaldybės atstovai.

Šviesoforai į eismo srautus realiuoju laiku reaguos ir Kaune.

„Dar šių metų pavasarį Kauno mieste įdiegtas šviesoforų valdymo centras – atnaujinus šviesoforų įrangą, dabar daugelį šviesoforais reguliuojamų sankryžų galima valdyti nuotoliniu būdu ir eismą operatyviau reguliuoti atsižvelgiant į situaciją gatvėse“, – tikina M. Matusevičius.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode